Syndare i riksdagen

Kristdemokratiska riksdagsledamöter lever tillsammans med en sambo, under äktenskapsliknande förhållanden, utan att vara gifta med den personen. Kanske är de gifta med en annan person. Äktenskapet är ju oupplösligt. Partiet säger sig nu kämpa för att bevara äktenskapet som ett förbund mellan man och kvinna, men flaggar för att man är beredd till kompromisser med de andra allianspartierna. Det är så kd har gjort hela tiden, lurat sina egna väljare. Nu är bedrägeriet riktat mot en minoritet, som ändå inte kan förväntas rösta på kd. Svenska folket ska alltså upplysas om att homosexuella (men bara de?) är syndare, men slutresultatet blir ändå att homosexuella får gifta sig. Jag vill inte vara en marionett i kd-partistrategernas ohederliga kampanj. Därför undviker jag numera att skriva vad jag själv tycker i äktenskapsfrågan. Min åsikt torde redan vara känd av dem som minns vad jag skrivit under tidigare år på andra fora, såsom Forum Debatt och Vestibul.

Huvudsyftet med denna blogg är att propagera för kyrkokommunidén. även om det kan bli en del annat som intresserar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0