Att tro på sin tro

- Jag följer svenska lagar, så länge de svenska lagarna passar mig,  säger imam Abdullah Lindeman, halvbror till Kd:s partisekreterare Adolf Lindeman.  För att få ingå äktenskap i min moské måste paret vara muslimer, ha olika kön och ha en godkänd hindesprövning från de svenska myndigheterna. Sedan rapporterar jag till Skatteverket att de har ingått äktenskap. De sköter ju registreringen redan nu.

- I Sverige får en muslim bara ha en fru, förklarar imam Lindeman. Jag följer ju svenska lagar så länge de passar oss, och Koranen kräver inte att varje muslim ska ha fyra fruar. Det är valfritt. Men om den svenska lagen står i direkt motsättning till Koranen, följer jag ju Koranen.

- Men om nu riksdagen inför en könsneutral äktenskapsbalk,
frågar bloggen.

- Som förslaget ser ut blir ingen tvungen att gifta sig med en person av samma kön, säger imam Lindeman. Så det rör inte oss. Jag kommer aldrig att viga något homopar!  Vad de otrogna gör, bryr jag mig inte om.

- Men det talas ju mycket om att präster, pastorer och imamer, som vägrar viga homopar, kommer att hängas ut i media,
försöker bloggen.  Då vore det väl bra att slippa vigselrätten?

- Det kan du ju försöka med, svarar imamen . Om de tar ifrån mig vigselrätten, så hindrar inte det mig från att förrätta vigslar. Men då blir det förstås enligt sharia-lagen, och ingen rapportering till Skatteverket om ingångna äktenskap. Det blir värst för de svenska myndigheterna, som kommer att mista kontrollen över det hela.

Inte utan beundran för imamens principfasthet, frågar  bloggen: - Men är du inte rädd för att åka i fängelse?

Imamen slår ut med sina väldiga armar: - Ni kristna pratar ständigt om att man ska lyda Gud mer än människor, men när det kommer till kritan vågar ni ingenting alls. Om jag är rädd för att åka i fängelse? Hahaha, de kan ju försöka. Vem vet hur upprörda folkmassor i Mellanöstern kommer att reagera? En imam i fängelse för att han vägrat viga homopar? Det var det roligaste jag har hört på länge. Att läsa hur ni kristna hukar för journalistdrevet, är däremot inte roligt! Men det är förstås bra för oss muslimer. När svenska folket upptäcker avgrunden mellan er tro och ert kryperi för de jordiska makthavarna, kommer svenskarna att konvertera till islam i massor. Sverige kommer att bli det första muslimska landet i norra Europa!

- Men din halvbror Adolf Lindeman vill ju ersätta de religiösa vigslarna med en civilrättslig registrering
, påpekar bloggen.

- Låt mig då avslöja en hemlighet, svarar Abdullah Lindeman. Min halvbror är en islamistisk agent, som håller på att göra Sverige till en mogen frukt i islams händer. Som partisekreterare för Kd har han verkligen komprometterat den kristna religionen som höjden av feghet och kryperi. Tro mig, vanliga, hederliga svenskar vill inte vara kristna efter Kd:s krumbukter! De vänder sig från kristendomen. Tids nog kommer de att upptäcka islam.
 
                                                                                       -- * --

Jag måste erkänna att jag har blandade känslor inför muslimerna. Deras tro på sin tro är föredömlig. Visserligen är denna intervju påhittad. Men jag tror att imam skulle kunna uttrycka sig så, ungefär. Och naturligtvis kommer svenskarna att söka alternativ, om den kristna kyrkan och dess företrädare fegar ut på område efter område. Som detta med att avstå från vigselrätten. I den kristna kyrkans frånfälle under viktiga vändpunkter i människors liv, i det religiösa vacum, som då uppstår, kommer en annan religion att växa. Och det blir inte den nyhedendom, den synkretistiska soppa som vissa anpasslingspräster i Svenska kyrkan försöker sprida.

Kommentarer
Postat av: Leif Ekstedt

Det är läge för Staten,Riksdagen att införa obligatorisk registrering av parförhållanden avsedda VARA LÅNGLIVADE D.V.S. HELST LIVSLÅNGA.



Svenska Kyrkans byxångest skulle försvinna under någon tid. Sedan välsignade de människorna som ingår

livslånga parförhållanden. Eller också inte - det hänger på den bedömning marknadavdelningen gör.



Själv har jag inget att göra med hur bögarna gör och inte flatornas beslut heller.



Om man uttrycker sig försiktigt så är det ingen stake i Svenska Kyrkan för tillfället.

2009-02-04 @ 18:55:28
URL: http://stnkavtvivel.blogspot.com
Postat av: Lars Flemström

Jaså, har du tänkt införa statliga sängkammarspioner, som kontrollerar att folk inte bor ihop utan att vara registrerade? Hur många gånger ska ett par ertappas liggandes i samma säng för att åtalas för brott mot den obligatoriska registreringslagen? Du är inte mycket för valfrihet, du!

2009-02-05 @ 02:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0