Det är inte fult att stjäla

Det är inte särskilt ovanligt att höra att "gud är kärlek". Gud=Kärlek används både av djupt troende men också av de sekulariserade folkhems-religiösa, och jag måste faktiskt erkänna att jag själv använt mig av uttrycket innan jag egentligen tänkt igenom det särskilt mycket. En gud som är kärlek borde inte kunna leda till krig och terrorism, men den tillhörande religionen är absolut inte det samma som kärlek. På många sätt så är nog den här typen av "gud är kärlek" en ganska acceptabel tro. En gud som är kärlek skulle kunna vara god.

Men en gud som bara är kärlek behöver inga tempel eller kyrkor. Det var inte kärlek som gick på vatten och senare återuppstod. Det var inte kärlek som flög till himmelen på sin bevingade häst. En gud som är kärlek behöver ingen religion, inga bekännelseskrifter, inga präster eller biskopar, som talar om för fåren att det som rikdagen bestämmer är gott. En gud som är kärlek hade inget med universums eller livets uppkomst att göra. En gud som är kärlek är heller inget magiskt eller oförklarligt. Vår kärlek är kemiskt betingad och kan ha uppstått genom evolutionen, vilket inte på något sätt förminskar dess storhet. Vår gud är alltså framkallad av evolutionen, ett barn av det som Gud (eller vem det nu var) skapade i begynnelsen.

Så i förlängningen är "gud är kärlek" bara tautologi, ett överflödigt uttryck, semantik. Och i många fall är de troende alldeles för upptagna med att tro på kärleken för att faktiskt älska.  De är faktiskt alldeles för upptagna med att hata alla, som inte tror på deras kärleksreligion, för att faktiskt älska. Detta hittade jag på en ateist-blogg. Och jag tänkte: Detta är så bra, så att det inte kan vara fel att stjäla. Jag kanske röstar "pirat" i kyrkovalet. Jaså, ställer dom inte upp. Jag har alltså stulit en utmärkt teologisk analys från en ateist-blogg. Men jag har stuvat om en del i texten, för säkerhets skull.

Denne ateist har alltså förstått det som teologie kandidater, bibelvetare och forskare i Gamla eller Nya testamentet, inte har förstått, men som varje medioker religionshistoriker borde känna till: Att Gud=Kärlek är framkallad av evolutionen, ett barn av det som Gud (eller vem det nu var) skapade i begynnelsen. Att Gud=Kärlek är den gud som våra förfäder under hednatiden offrade oxar, hästar och människor till, för att vinter skulle bli vår, löven spricka ut och träden bära frukt. De upphöjde alstringskraften i naturen, sexualdriften hos djuren och de kemikalier, som gör människor kåta, till gudar. De upphöjde delar av skapelsen till gudar, som de tillbad och offrade till.

Den nya kärleksreligionen
Och det är väl förklaringen till att Stig Nyman, biträdande finanslandstingsråd (kd) i Stockholms läns landsting inte stryper pengaflödet till landstingets kondomkampanj, som uppmanar ungdomar och vuxa att knulla runt så mycket de bara kan. Den nya kärleksreligionen. Detta är en reklamfinansierad blogg. Kondomannonserna brukar dyka upp på nätterna och ligger kvar ett tag på morgonen.  Landstingets kondomkampanj åker alltså snålskjuts på min blogg. Det är stöld. Det är inte fult att stjäla.

Med sin kondomkampanj sprider Stockholms läns landsting klamydia och hiv på samma sätt som säkerhetsbälten utan hastighetsövervakning skördar fler trafikoffer. Landstinget bidrar till att våldtäkterna skjuter i höjden. Risken att tjejen i nedanstående berättelse hade blivit våldtagen av hela laget är uppenbar. Tror Stig Nyman att kondom skyddar mot våldtäkt? Nej, men säg ifrån då! Det är ju hövavlönade byråkrater i landstinget som lägger ut porrberättelserna på nätet. Läsarna uppmanas alltså att skicka in sina egna sexhistorier, med chans att vinna resecheckar för 3000 kr som lockbete. Kom kondomen ens till användning?

Kondom nr 33.614

Plats: örebro
Datum och tid: 1 jun 04:00

I början av sommaren träffade jag och mina tjej kompisar ett gäng killar som kommit till sverige för att spela fotboll. Jag hade spanat in en av dem när vi var ute på krogen och började dansa åt hans håll, vi dansade sedan hela kvällen lång och allt var bra. Senare på kvällen gick vi för att äta och jag träffade en av hans vänner, vi fick bra kontakt på direkten och skojade och hade jätte kul, vilket inte gjorde den första killen särskilt glad. Det slutade ialla fall med att jag fick den andra killen som var bland det vackraste jag sett. Vi gick hem till honom och hade det vildaste sexet jag varit med om, oralt, vaginalt och analt .. mjukt och fint till att börja med och sedan hårt och svettigt. Trodde aldrig jag skulle tycka om att bli spankad och dragen i håret men är tillfället rätt så känns allt bra. Enda "problemet" var att vi hade dörren upplåst, fönstret öppet och vi låg helt nakna, utan täcke på en madrass och hade så fullt upp att vi inte hörde att vi hade publik. Och inte nog med detta så kom även hans vän in, som var den första killen jag träffat. Trodde han skulle bli galen men istället frågade han om han fick vara med, med det största leendet jag sett.. haha men där gick min gräns. Kollade på klockan och sprang till bussen eftersom jag skulle till stockholm. Helt sjuk natt som jag aldrig kommer glömma!

Inte undra på att invandrar-föräldrar låser in sina döttrar (och ibland även sina söner) för att hindra dem att umgås med svenska ungdomar. Inte undra på att unga svenska killar upplever sig diskriminerade av invandrarna och hotade av släktingarna till invandrar-tjejer som de blivit förälskade i, men inte får umgås med - samtidigt som de konstaterar att somliga invandrarkillar behandlar svenska tjejer som horor. Och det är dessa unga, svenska killar i förorterna som blir SD:s kärnväljare - inte minst på grund av att kd i landstingen har lagt sig platt för de värsta sexliberalerna i folkpartiet och vänsterpartiet. Och det har också "Fiskarna" (=folkpartister i Svenska kyrkan) gjort. De påstår sig vara partipolitiskt oberoende, men har blivit en megafon åt de värsta sexliberalerna i fp.

Svenska kyrkan måste besinna sitt ansvar, och avstå från "reformer" som kommer att ytterligare öka segregationen i det svenska samhället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0