Kristdemokraterna som sprider klamydia och aids

Påven brukar ju anklagas för att miljoner dör i aids. Katoliker slår tillbaka och anklagar hjälporganisationer för att "kondombomba" Afrika. De menar tydligen att kondomerna sprider HIV.

Nja, kanske inte kondomerna i sig. Men det bakomliggande budskapet med kondombombningen.

Stig Nyman, kd, är biträdande finanslandstingsråd i Stockholms läns landsting. Han har alltså beviljat pengar till den nu pågående kondombombningen av Stockholms län - och Gotland.  Landstinget står nämligen på färjekajen i Nynäshamn och kondombombar resenärerna till Gotland. Med samma rätt som beskäftiga svenskar anklagar påven för att sprida aids, anklagar jag Nyman för samma sak.

Jag träffade Stig Nyman första gången i mitten av 1990-talet. Då hoppades han att patienterna skulle plågas av liggsår i det då sosse-styrda Stockholms läns landsting. Helst i valrörelsen. Ett så cyniskt resonemang hade jag dittills aldrig hört. Sedan hade jag en holmgång med Nyman i tidningen Dagen, om hans förslag att dela ut rena kanyler till sprutnarkomaner i Stockholms län. För att de inte skulle få aids.

Den som är så nedgången, så att han inte har egna sprutor, uppfyller defintivt kriterierna för tvångsvård. Och ska alltså tas om hand, i stället för att få hjälp att fortsätta knarka. Den som sprider HIV (viruset som framkallar aids) utgör en fara för både eget och andras liv. Men det höll inte Nyman med om. Vad Nyman bortser ifrån, är den uppenbara risken att det som landstinget så frikostigt delar ut, inte alls kommer att användas så att smittspridningen begränsas.

Nä, för det är ju inge nöje!

Denna blogg är reklamfinansierad. Sökmotorer analyserar texten, som jag skriver in, och lägger automatiskt in  matchande reklam. Sedan jag lagt ut inlägget "Preventivmetoder", som handlar om p-datorerna Persona och Ladycomp samt Naturlig födelsekontroll (NFP) har Stig Nyman och hans landsting börjat kondombomba min blogg, med uppmaningar till sexuellt risktagande. Stig Nyman och hans landsting försöker alltså lura i stockholmarna att de kan kompensera det ökade sexuella risktagandet med kondomer. Nja, kanske inte Stig Nyman personligen. Men han är ju i alla fall ansvarig.

I själva verket ökar klamydia, som är en inkörsport för HIV / aids, i Stockholms län.

Nä, jag är inte någon gammal moralgubbe. Men det är kanske Stig Nyman. Vissa "oskulder" är så naiva, så att de blir direkt farliga för andra människors liv och hälsa, när de får ansvaret för någon verklighet, som de inte kan föreställa sig ens i sin livligaste fantasi. Men jag vet nog hur det går till, när man har sex med någon som man inte har träffat förut. Precis som det står i berättelsen om kondom 15005. Skillnaden är att "på min tid" fanns inte HIV. Och andra könssjukdomar var i det närmaste utrotade. Och i varje fall fanns det läkemedel mot dem. Har jag aldrig behövt använda. En genomsnittlig 20-åring idag har haft fler sexkontakter än en genomsnittlig 60-åring. Och jag är nog ganska genomsnittlig i det fallet.

Även om det förekom, var det inte så vanligt som idag. Det är vad det handlar om. Landstinget har en hel bunt med byråkrater anställda i sitt kondomprojekt. Det fattas inte pengar precis. Stig Nyman är frikostig med pengar till "den förebyggande hälsovården". De redan sjuka sparar han på. Det är ju inte de enskilda liggen, utan summan av alla liggen i hela befolkningen som är bestämmande för om det ska bli en epidemi eller inte. Även i detta fall är det skillnad mellan individnivån och befolkningsnivån. Risken att en enskild individ ska smittas finns alltid, även om den är ytterst obetydlig. Med ordet "epidemi" menas att stora delar av hela befolkningen smittas. Och då är sannolikheten att en enskild individ, som inte lever i celibat (total sexuell avhållsamhet), ska smittas många gånger större.

Det är helt klart att den kondombombning av stockholmarna, som Stig Nyman, kd, är ytterst ansvarig för, uppmuntrar till ett ökat sexuellt risktagande - och därmed ökar risken för utbrottet av en epidemi. Det är inte "förebyggande hälsovård" för mig. Stig Nyman kan kondombomba stockholmarna bäst han vill, men vilka garantier kan ha ge för att kondomen finns till hands när den behövs? Däremot har säkert budskapet gått hem: "...men skitsamma vi kör ändå!"

Den kraftiga ökningen av antal sexkontakter och sexuellt riskbeteende hos ungdomar har inte kommit gradvis under flera år, utan mycket plötsligt under de senaste åren. Mig veterligt finns ingen motsvarighet hos andra länder. Förklaringen är alltså att svenska myndigheter, landstingen och skolan uppmanar ungdomar till sexuellt riskbeteende.


Kondom nummer 15005

Krogragg

Plats: Stockholm
Datum och tid: 5 jun 02:00

jag var på en fest och ser en tjej och en kille gå in i ett utav rummen. När vi skulle gå ut och röka så var vi altså vägg i vägg med detta rum. Vi börjad höra ljud så vi gick in från balkongen. Min tjejkompis öppnar sakta dörren av någon anledning, nyfikenhet antar jag! Då hör hon tjejen säga: jag har inte helelr någon kondom, men skitsamma vi kör ändå! När min tjejkompis sa det till mig s gick jag direkt till min väska och tog upp en kondom, öppnade dörren och kastade in den på dom, kändes som en bra gärning faktiskt! Haha.. Man ska alltid vara på den säkra sidan, you never know ehere you will end up!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0