Titelsjuka

Ska jag skriva att jag är fellow vid Claphaminstitutet? Jag skulle gärna skriva det, som en protest mot högfärdsbubblorna. Men jag begarar att det skulle missförstås, att jag låtsas vara någon jag inte är. Men det låstsas de ju själva. Det är alltså ett gäng titellsjuka högfärdsblåsor som skriver insändare i tidningarna (mest Dagen och Världen idag), som förutom att de noga undertecknar med de akademiska titlar de har, skriver att de är "fellows vid Claphamnistitutet". Och det låter ju fint. Men vad är en "fellow" egentligen? Man kan ju tro att det är något slags offentlig ställning, utnämning, hedersdoktor eller liknande. Men "fellows" är en titel, som de har hittat på själva. De drar löje över kristenheten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag trodde att fellow är ett finare ord för gubbe? Så är det ju iallafall i diverse loger där kvinnor icke äga tillträde..

2009-05-14 @ 09:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0