Jag har inte ändrat åsikt om Åsa Waldau




 Knutby city. I huset till höger har jag varit på barnkalas.



Jag har då och då tänkt besöka Knutby Filadelfia, för att om möjligt få veta sanningen och församlingen. Men jag har tvekat. Tänk om sanningen är den som mediadrevet påstår? Och skulle församlingsmedlemmarna verkligen respektera mitt bestämda nej till att bli medlem hos dem? Annars är Knutby ett kärt återseende varje gång jag åker genom trakten. Det gör jag så ofta jag kan. Det blir inte så ofta numera. I Knutby Folkets Hus, där Filadelfiaförsamlingen har sina gudstjänster, har jag nämligen träffat en annan Åsa. Där har Åsa-Nissefilmer visats. Men det var långt innan Åsa W föddes. Då vistades jag i Knutby någon vecka då och då. Barndomens vackraste minnen, som jag aldrig glömmer. Kanske känslan för Knutby på något sätt även innesluter Knutby Filadelfia. Jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att de alla är ondskefulla monster.


Det är förfärligt hur media och människor, som anser sig vara kristna, kan döma Åsa W som medskyldig till mordet på sin syster. Skuldfrågan till mordet måste skiljas från allt annat, som man med rätt eller orätt må tycka om Åsa W. Det har jag tyckt varje gång frågan har diskuterats på någon blogg.


Kommentarer
Postat av: Daniel Bromander

Tack Lars, Det är alltid lika skönt att läsa en kommentar från någon som sticker ut hakan med ett "Jag håller inte med!". Tack än en gång! //Daniel

2009-10-25 @ 03:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0