Göran Hägglund...

...har en klar poäng när han delar in folk och gör skillnad mellan kultureliten och "verklighetens folk". Inte för att Hägglund är särskilt verklig. Jag har t.o.m. träffat honom, t.o.m växlat några ord. Det kändes mycket overkligt. Men just det här att kd-ledaren gör skillnad mellan kultureliten och sig själv. Där har han en poäng. Det är skillnad. Hägglund tillhör sannerligen inte kultureliten. Han tillhör den kulturbefriade politiska eliten. Och han är faktiskt verklig, han finns i verkligheten. Men han tillhör inte "vanligt folk". Han gör "vanligt folks" verklighet kall och hård. Räcker pengarna till mat under hela månaden? Bäst att titta i bladet med extrapriser  en gång till! Får inte glömma att kolla montern med "kort datum". Dj*v*r! Om jag köper köttfärspaketet till halva priser blir inget kvar till buss, så att jag kan komma till träffen med arbetsförmedlingen och då ryker socialbidraget!

Så ser verkligheten ut för många människor i kd-Sverige. Inte minst för många av de unga kvinnor som tvingas till abort. Och för äldre som slitit ut sig genom hårt arbete... Det som gör mig riktigt arg är när kd i riksdagen ska uppfostra folk till ökat "ansvar" genom att halvt svälta ihjäl dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0