Inga Svaar

Förre ärkebiskopen K G Hammar har skrivit en bok, som heter Jag har inte sanningen. Jag söker den. I den boken har han bl.a. skrivit att han tror inte på Bibeln. Vad tror han då? Jag svarar med en interiör från den lärda världen:

En student och en psykolog, som skulle undervisa studenten i psykolig, åkte med samma hiss. Men det visste inte studenten, som var rädd att komma för sent till föreläsningen.

- Hur mycket är klockan, frågade studenten.
- Hur mycket tycker du, svarade psykologen. Alla svar är rätt, om du känner att det så.

På närvarolisten skrev studenten Inga Bröst. 


 


Kommentarer
Postat av: tant lila

Att en person söker behöver väl inte betyda att allt flyter och att alla svar är rätt.K G Hammar hör till mina favoriter, hans språk förstår jag. Men jag förstår banne mig inte när man plockar ut enstaka bibelord som man pekar på som den enda sanningen. För VEM har sanningen? Det borde man kanske inte vara så säker på.

2010-03-06 @ 00:50:39
URL: http://www.metrobloggen.se/lilatankar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0