Kärlek vid första ögonkastet på första mejlet?

Nu har sign Nya tant lila börjat diskutera vem som tog kontakt. Detta har resulterat i en diskussion med en annan person, som jag för enkelhets skull kallar P. 

Ntl: Så jag ställde frågan - Vem är du? Jag ställde ingen fråga om han ville ha en relation med mig, om vi skulle ha kontakt eller om vi skulle träffas. Bara enkelt - Vem är du? Detta togs tydligen som ett kontaktförsök.

P: Men hallå? Du skriver ju själv i det här blogginlägget att det var du som tog kontakt?
Att ta kontakt med någon är inte synonymt med en förfrågan om en djupare relation.

Blogger
Ntl: Men inte skriver man "Det var hon som tog kontakt" för att någon har ställt en fråga till en

P: Jo, det tror jag de flesta skulle kunna säga. Den som "skickar det första mailet" - oavsett innehåll - är per definition den som tar kontakt. Du kan ju inte hitta på egna definitioner av begrepp. Jo, det kan du i och för sig, men du ska du inte räkna med att bli förstådd. :-)
 
Ntl: Ibland kan saker vara ett tema med variationer. Som "Det var inte mitt fel" attityden. Det är lätt att skylla från sig när saker går åt h-e!

Vem är det som skyller ifrån sig. Vem är det som påstår att den andre raggar på kyrkliga bloggar? Vem gör det, om nu någon av dem gör det? Ntl har alltså börjat att offentligt diskutera innehållet i privata mejl. Kommer hon som nästa steg att lägga ut hela mejlkonversationen på nätet. Jag har tittat på de där mejlen.

Det var förstås fler frågor än bara "Vem är du?" Eftersom hon inte fick något svar skickade hon om mejlet två dagar senare. Efter andra kontaktförsöket fick hon svar och skickade ett nytt mejl, som började med orden att eftersom hon ibland är lite envis, så ville hon upprepa ett par frågor, och tillfogade dessutom nya frågor.

Om detta inte var ett medvetet kontaktförsök från hennes sida undrar man vad var det då. Efter några dagar skriver hon att det var Guds försyn.

Aha, det var inget medvetet kontaktförsök från någondera sidan. Det var Gud. Och det trodde han förstås på. Kvinnans list övergår mannens förstånd, som bekant. 

Det är väl därför som skogsrået i de gamla sagorna alltid är en kvinna.

  

Kommentarer
Postat av: nya tant lila

Skitprat av en som ljuger!

2011-05-30 @ 17:24:43
URL: http://lilatankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0