Nära förtal

En f.d. medlem i Kd, vilken varit inblandad i nomineringarna till politiska uppdrag för partiet, har skrivit följande på sin blogg:
 
PS Jag har just noterat att Lars Flemström har skrivit ett helt förvirrat inlägg om den här stölden på sin blogg. Detta inlägg har ingenting med sanningen kring den att göra. DS

Det är nära förtal. Mina uppgifter om stölden har jag hämtat från media. Vid kontroll nu idag visar det sig att uppgifterna stämmer. Det, som jag har skrivt om brottsofferfonden har jag hämtat från Brottsoffermyndighetens hemsida. De uppgifterna stämmer också. Det enda nya som framkommit, som jag inte kände till när jag skrev inlägget sent i går kväll, är att straffverkställigheten (prövotiden) fortfarande pågår. Men detta har även media missat (åtminstone den media-rapportering som jag tagit del av), så det är inte jag som är förvirrad.
 
Jag förstår inte detta påhopp, som ligger nära förtal, på mig, då bloggaren ifråga verkar vara överns med mig om det moraliskt förkastliga att stjäla någon annans plånbok. Vem är förvirrad?
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0