Plötsligt slocknar radarskärmen

"Under någon veckas tid har jag kämpat med ett internet som har fungerat mycket dåligt. Datorn har liksom inte velat lyda, bland annat när jag skrivit på den här bloggen."
 
Att sådant drabbar fattiga privatpersoner, som tror att de kan skydda sina datorer med billiga eller gratis säkerhetsprogram förvånar kanske inte. Men kan säkerhetsbuggar får trafikflygplan att störta? Eller att radar och navigationsutrustning på ett stridsflygplan plötsligt lägger av strax före ett anfall? Igår kom nyheten att radar- och navigationsskärmarna på det svenskbyggda stridsflygplanet JAS 38 Gripen plötsligt slocknar. Att detta har varit känt av Flygvapenledningen under flera år, då restriktioner gällt för hur högt planet får flyga och hur tvärt det får svänga. Egenskaper som betyder allt för hur stridsdugligt ett stridsflygplan är.
 
Jag vill nu återigen klargöra att det inte finns skymten av bevis för att andrepiloten INTE kraschade Germanwingsflygplanet avsiktligt efter nogranna förberedelser. Det finns heller inga bevis - om han nu gjorde detta - att han gjort detta på grund av medicinpåverkan.
 
Det finns inga bevis för någonting. Och därför kan allt vara möjligit, och ingenting kan uteslutas.
 
Till slut är det väl så att man börjar tro på sina egna bidrag till hypoteserna, så att man har svårt att ta till sig andra hypoteser. Och det ska alls inte förnekas att jag skulle bli mycket lättad om det slutgiltigen går att bevisa att flygkraschen i franska Alperna INTE berodde på någon psykisk sjukdom hos piloten. Utan på en somatisk sjukdom (t. ex. plötslig svimning), medicinbiverkningar, eller tekniskt fel på flygplanet.
 
Ett tekniskt fel, som drabbar svenska flygvapnet kan väl också drabba ett civilt lågprisflygbolag?
 
Fel kön kan man också drabbas av. Det handlar nu inte om personer som anser sig födda med fel kön (de anseer sig väl ändå vara män eller kvonnor, även om deras biologiska kön är det motsatta), utan om oss äldre som inte har något kön alls. Har inte dessa unga och fertila människor, som ska roa oss äldre, förväxlat kön och sexuell förmåga? Jo, jag har fått en enkät om vad jag tycker om kommunens aktiviteter för äldre. Förutom frågor om ålder (under 65 eller över 95) frågas vilket kön jag har. Svarsalternativen är:
 
  1. Man
  2. Kvinna
  3. Annat (kanske ett t för mycket))
Fästmön kallar mig för "senaste exet". Jag ska alltså "avhumaniseras". Men vilken bild ger detta av henne själv? Som någon som diskret skryter med att hon har haft många män? På sin blogg har hon nu publicerat ett utdrag ur en ansiktsbok-debatt om att hon ska ha kallat en annan kvinna för "sexdåre". Jo, det är en av två kvinnor (fästmön är den andra) som ofta skriver den f.d. ölandsprästens blogg. På något konstigt sätt handlar det om äldre prästers sexualliv. Eller sexuella hämningar.
 
Sex talks with elder clergymen.
 
Det roar vissa tanter, även om de så bara är medelålders. Från tro till ro.
 
Den andra tanten (hon som inte är lika ro-ad)  skriver på sin blogg att det är förunderligt att man kan ha en vi-känsla med en person som man inte har - och aldrig har haft - en relation med. Men det handlar förstås inte om mig. Men det stämmer på ett förunderligt sätt på vänskapen mellan mig och en kvinna, som har upplevt samma slags förtryck som jag, fastän mycket värre. Långt innan jag träffade "senaste exan" (Vad kallas kvinnliga "ex"?) hoppades jag kanske att det "skulle bli någonting (mer än vänskap) mellan mig och den kvinnan. Aha, nu förstår jag. "Exet" är ett "annat kön" än man och kvinna. Tänk om det är könet (man eller kvinna) som gör oss till människor. Avhumanisering är att frånta någon hans eller hennes könsidintitet.
 
Håll ut käre eller kära läsare. Nästa inlägg har jag tänkt ska handla om ansiktsbokens mysterier och risker. Ansiktsbolken är ju inte något oskyldigt kontaktforum, utan ett girigt multinationellt företag, som stjäl sina användares litterära alster samt utsår misstänksamhet och splittring mellan älskande.
 
Har jag ett hemligt liv på ansiktsboken?
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0