Slutet på isoleringen?

Under någon veckas tid har jag kämpat med ett internet som har fungerat mycket dåligt. Datorn har liksom inte velat lyda, bland annat när jag skrivit på den här bloggen. Det har dessutom tagit fruktansvärt lång tid, nästan en timme, att komma ut på nätet. Internetlevarantören har testat förbindelsen och sagt att den är mycket bra och jag får 50 % mer än jag betalat för. Så det måste vara virus. Nu har jag kört flera antivirusprogram, som säger att det inte finns några virus på datorn. Jag har storstädat hårddisken, och där fanns mycket som tog utrymme, hela 41 Gb skräpfiler. Huga. För bara något mer än tio år sedan fanns inga hårddiskar med bättre kapacitet än 17 Gb. Varje gång jag har gjort någonting har det blivit lite bättre, men inte bra. Senast har jag kopplat ur routern och kopplat direkt till vägguttaget. Då blev det också lite bättre, men inte bra.
 
Sådant här tar en fruktansvärd massa tid, och man blir helt isolerad. Måste ut och få lite luft, möter människor som jag numera känner igen, men orkar knappt hälsa. Och när livet känns så¨här hopplöst saknar jag henne, som jag borde ha firat 5-årsjubileum med. Jag trodde så mycket på glädjen att åldras tillsammans, efter en sista uppflammande kärlekslåga. Något att minnas för livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0