Några förtydliganden

Det hinner inte gå en timme sedan jag skrivit något på min blogg, innan det kommer ett "motinlägg" på hennes blogg. Så nog är hon intresserad. Jag ska bemöta några av hennes påståenden,
 
 
 
 1. "Ringde jag varje natt och grälade? Ren lögn! " 
 
Nja, hon ville ju att jag skulle ringa. Men gjorde jag inte det exakt i tid, ringde hon upp, alltmer upprörd för att jag inte svarade snabbt nog. "Men jag svarar ju nu", brukade jag säga. Visst grälade hon, men det var kärleksfulla gräl, som jag saknar mycket. Där jag bodde då, var det dålig mobilmottagning, så jag måste gå ut. Det blev många nattliga promenader på en stor parkeringsplats. Den saknar jag också!
 
2. "Trodde jag på allvar att han var otrogen? Ha, ha! vilken stor tro på sig själv!"
 
Nja, hon kanske inte trodde på, när / om hon tänkte efter. Det var snarare en tvångstanke hos henne. Jag glömmer aldrig, när hon ringde när jag satt på en buss. Tvärs över gången stt en man och en kvinna, som pratade. Det hörde hon, och förhörde mig gång på gång om den okända kvinnan var i sällskap med mig. Hon har berättat att det kunde komma över henne att möta någon f.d. till mig, vilket vore helt absurt, eftersom jg aldrig har varit tillsammans med en kvinna i hennes trakter.
 
 
3. "Nej "fiendelägret" handlade inte om de här personerna."
 
Då fanns det alltså ett fiendeläger. Vilka var de, då, förutom förre ärkebiskopen? Han var ju inte direkt inblandad, utan stödde de som var det. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0