Tröttsamt

Den person, som fick en fallskärm, påstår sig nu ha polisanmält mig för följande i föregående inlägg:
 
Men vad jag har hört började konflikten med att personen i fråga blev omedelbart avskedad, utan någon förklaring och i strid med lagen om anställningsskydd. Efter förhandlingar med facket ingick något slags förlikning och en underskrift om något slags tystnadsplikt om hur det gått till
 
Hon påstår att detta inte alls är sant. Vad är lögn? Rent formellt trädde väl avskedandet aldrig i kraft, eftersom facket begärda förhandling. Men gjordes inte åtminstone ett försök till avskedande? Var inte detta i strid med lagen om anställningsskydd? Och fick hon över huvud taget någon förklaring till att man försökte avskeda henne?
 
Vilket brott har jag blivit polisanmäld för? Förtal mot förre ärkebiskopen? Det kan ju inte vara förtal mot den person, som man försökte avskeda, eftersom jag inte har påstått att det fanns någon saklig grund därtill. I stället framgår väl av det jag skrivit att det var ett rättsövergrepp, eller åtminstone försök därtill?
 
Seså, ta nu och lugna ner dig! Snäll och fin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0