Vilken dag

"Sicken dag" ligger inte riktigt för mig att säga. Det är en dialekt som inte är min. Sydsvensk? Jag har fortsatt mina inköp i olika matbutiker. Köpt där det har varigt billigt. När jag äntligen kom hem vid tre-tiden fungerade inte portkoden och hela huset var nedsläckt. Planerat strömavbrott, men ett dygn senare än vad som stod på anslagen. Det visade sig att internet inte heller fungerade. Så jag har haft dålig koll idag.
 
Nu senast har hon skrivit att en annan kvinna har förlorat sin man. Avliden, förmodar jag. Det borde hon tänka på. En dag kan det vara för sent. Jag är alltså polisanmäld. Eller? Mig skrämmer hon inte. Jag tror inte heller att det är syftet. Hon vill att några andra ska tro på henne, när hon påstår att det jag har skrivit här om hur hon blev skiljd från ett chefsjobb inte är sant. Det var inte de, utan den blivande (nu f.d.) ärkebiskopen. Några ska frias från varje misstanke att de tvar de. Den blivande ärkebiskopen regisserade från början. Vet han vad han anklagas för, och skulle han kunna inleda en förtalsrättegång. Tänk om jag kallar honom som vittne!
 
Hon tror att jag ska göra en "motanmälan" mot henne för förtal, och utbrister triumferande att det kommer inte att fria mig. Möjligen blir båda dömda. Men så roligt ska vi inte ha det. Jag har ett ess i rockärmen, men vad det är, tänker jag inte avslöja i förväg. Utan det får bli en överraskning i rättssalen.
 
Jag tycker att det räcker nu. Men jag vill inte längre att lögner och halvsnningar om mig ska stå oemotsagda. Jag dementerar alltså, utan att gå in på detaljer. Nu hoppas jag bara att hon får lugn och ro under sin stora dag. Jag ska nog göra ett nytt besök på ett köpcentrum, eftersom jag inte fick med mig alla varor. När jag hade bil, brukade jag last den full. Jo, jag brukade finansiera utfärderna med extrapriserna.
 
En glad nyhet är det kommande rökförbudet utomhus. Rökare har inte en aning om hur långt rök kan transporteras med vinden. Röken sprids inte med vinden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0