Konstigt sätt att umgås

Detta kan man läsa på en annan blogg idag: "Trakasserier Du får skylla dig själv som du håller på med Anna och HH. Det är dessutom inte förtal om någon inte håller med dig. Du lider av förföljelsenoja. Skulle du vara något slags expert på relationer? Hahaha... Du var väl gift i 15 år, inte i 50 .... Du är inte mer expert än jag. Den som har varit gift med samma hela livet och aldrig varit otrogen, kan ju däremot kalla sig expert. Jag har inte alls ringt och velat återuppta relationen. Du vet vad jag tycker om förlovningslöften, utan att jag behöver säga det. Eftersom jag är så otroligt trött på de ständiga trakasserier som jag fortfarande, trots att det är sex månader sedan jag fick nog av den här relationen, och trots att jag gjorde en polisanmälan efter osakligheter om mig på hans blogg, utsätts för, publicerar jag nu mera av mejlet idag. Det är så de allra mest kristna, som vet hur riktig kristendom är, uppträder ibland!" Jag har naturligtvis tagit en skärmdump av inlägget för polisutredningen. Den polisanmälan som nämns i inlägget är nedlagd, eftersom det inte är ett brott att dementera lögner om en själv på sin egen blogg. Men jag förstår det förtäckta hotet om en ny polisanmälan. Det är ett konstigt sätt att umgås. Vi ses i rätten? Dessutom har jag fått ett nytt mejl nu på morgonen från personen som säger sig inte vilja ha någon kontakt. Det är synnerligen anmärkningsvärt att lägga ut privata mejl, som inte var avsett för offentligt beskådande, på en offentlig blogg, även om syftet är att avsändaren ska framstå som klandervärd. Det kan till och med vara åtalbart som förtal. Åtminstone om något väsentligt döljs. För att visa vad som döljs i det här fallet, publicerar jag nu mer av mejlet "Du ljuger! Nu vill jag inte ha fler såna här otrevliga mejl från dig. Det är ju fullt av lögner. Begrips?! Du får skylla dig själv som du håller på med Anna och HH. Det är dessutom inte förtal om någon inte håller med dig. Du lider av förföljelsenoja. Skulle du vara något slags expert på relationer? Hahaha... Du var väl gift i 15 år, inte i 50 .... Du är inte mer expert än jag. Den som har varit gift med samma hela livet och aldrig varit otrogen, kan ju däremot kalla sig expert. Jag har inte alls ringt och velat återuppta relationen. Du vet vad jag tycker om förlovningslöften, utan att jag behöver säga det."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0