Tekniskt fel?

I mars och april i år skrev jag några inlägg om flygkraschen i franska Alperna den 24 mars. Franska och tyska åklagare, samt svenska medier lade snabbt skulden på den omkomne andrepilogen, som körde flygplanet vid tillfället. Alla omkom. Nu har en senare version av samma flygplantyp störtat i Sinai. Terrororganisationen IS har tagit på sig skulen, men ryska och egyptiska myndigheter tror inte att de IS-terrorister som håller till i Sinai har haft förmågan att skjuta ner planet.
 
Dessutom anser man det fastslaget att planet bröts itu i luften. Detta kan vara följden av något fel på styrsystemet. Andra teorer har också framförts. Kan det ha varit samma fel på flygplanet som kraschade i Alperna?Om den kraschen skrev jag:
 
Det har tidigare varit ett par allvarliga tillbud med denna flygplantyp, bl.a. en störtning i Hudsonfloden mitt i New  York.. Vid en incident under en flyguppvisning hade planet plötsligt tappat höjd, och kolliderat med trädtopparna, Dessa incidenter tillskrivs att flygplantypen var den första flygplanstyp som var utrustad med ett nytt dataystem, som nu är allmänt förekommande, men inledningsvis var svårt att hantera av piloterna.
 
Den här bloggen, som du läser nu, startade som en huvudsakligen kyrklig blogg. men har alltmer kommit att handla om politiska ämnen. Jag har nu beslutat att i fortsättningen låta denna blogg åter bli en kyrklig / teologisk blogg. Du är välkommen till min politiska blogg http//motdrevet.blogg.se.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0