Lägg ner fler skolor

Mitt i det sorgliga nyhetsflödet idag, kom en jättepositiv nyhet. Dubbelt så många elever blev godkända, sedan man lagt ner skolan. Det är rätt väg att gå. Lägg ner alla skolor, så blir alla godkända! Redan innan jag började första klass, var jag skolmotstådare, till mina mostrars förtvivlan.
 
Redan andra skoldagen missade jag första lektionen. Jag hade ju fått förtroendet att gå den långa vägen själv, och satte mig på en trapp och tittade på bilarna, som passerade. De var inte många. När jag kom fram till skolan, kom jag nog några minuter för sent, för det var helt tomt på skolgården. Jag satte mig att vänta, för jag trodde att jag hade kommit för tidigt.
 
Mitt bästa skolminne var den första vintern. Det var så kallt, så att vi måste ha gymnastik i skolbänkanra för att hålla värmen. Klassrummet låg nämligen på översta våningen, och dit upp kom ingen värme från skolans pannrum. Det var tider, det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0