Pengarna eller livet - valde pengarna

Att det blev så många stavfel i förra inlägget beror på att jag har svårt att finna glasgon med rätt styrka.Och vad som är rätt styrka beror ju på betraktelseavsåndet. Kvinnan med karaktärsmorden skriver långa tirader på sin blogg, synbarligen för att provocera mig, så att hon får framtå som den lilla lidande. Men  det finns inte mycket mer att säga. det mesta är redan sagt. Nu beskyller hon mig för att ha förtalat enigen so skningningeningeniningen identifkerbar person, men det är hon som har publicerat detaljerna så att han kan identifkeras. Jag hade skrivit att enligt media hade han dömts för  ringa misshandel, men det har hon inte hört talas om.
 
Så det var inte sant, enligt henne. Då får hon väl stämma tidningen som skrev det. Var det också lögn att han därefter blev utesluten ur partiet? Själv bekärftar hon att varken han eller hans fru inte längre är medlemmar ur partiet, underförstått att jag har ljugit om det också, då jag trodde att frun fortfarande är partimedlem.
 
Rubriken "pengarna eller livet" handlar om KD:s sidbyte i abortfrågan. När alliansen bildades motsatte sig Fp (nuvarade L) medlemskap för KD i alliansen , efteersom man antog att det fortfarande fanns KD-medlemmar, som fortfarande var abortmotståndare. Jag var en av dem. Men som dåvarande KD-ledaren Göran Hägglun krasst konstaterade,, så var KD - som fortfarane lockade en del väljare, nyckeln till en alliiansregering. Alliansledarna träffades hos Göran Hägglund i Bankeryd strax utanför Jönköping. Man offrade livet (för de ofödda) för pengarna, flera miljarder i förlorade skatteintäkter. KD lovade total unnderkastelse och lydnad inför allianskamraterna i abortfrågan, i utbyte mot avskaffandet av den dåvarane fastighhetsskatten.
 
När jag diskuterade detta på olika bloggar,skrev jag att KD hade börjat dyrka Mammon, hade valt pengarna före livet. Det var förstå inte populärt inom delar av partiet eftersom abortfräslta barnmorskor, dom bst pstyeimrflrmmst. nåhts åt tifhstr hsfr ftibiy ihrnom att KD skulle ställa sig bakom den ultraliberala abortpolitiken  Det var flerår innan jag blev bekant med "den där kvinnan", som lovar sina partivänner i KD att aldrig ha med mig att göra. Trots att det bara gått någon vecka sedan hon kritiserade den svenska abortpolitiken på sn blogg. Sedan hon gått med i KD fortsatte jag närmast av gammal vana att kritisera KD för att ha valt pengarna framför livet. Det btåksfr hon om. 
 
Jag fick inte skriva något negativt om KD, eftrso m hon hux flux hade blivit partimedelm, och jag fogade mig för "husfridens2 skull- Men nu är det slut med det. Om man ska anaysera orsakerna till väljartappet för KD, så kommer man inte förbi abortfrågan. Innan den s.. kristna högern i Sverige finns dem, som anser att KD:s nuvarande linje i abortfrågan är legalisering av mord Vissa knäppsgökar inom KD försökrte under alliansens första år vid makten göra homoäktenskapsfrågan till en ersättning för abortfrågan, genom att hota med regeringskris, om alliansen lade fram lagförslaget om könsneutrala äktenskap. 
 
Jag var visserligen ingen anhängare av samkönade äktenskap, då jag inte funnit något stöd i Bibel för annat än att äktenskapet är instiftat av Gud för man och kvinna - en inställning som jag efterhand har modifierat bl.a. med hänvisnig till religionsfriheten. Vadska personer, som p.g.s. sinläggning inte klarar av att leva i ett heteroseusellt förhållande. Är tvångsclibat den enda lösningen för dem? Om de seriöst tror att äktenskapet är instwiftat för dem ocksp, så har de väl rätt att ha den ron?
 
Så, när samkönade äktenskap framställdes som värre synd än en helt oödig abort, som en så svår synd så att man borde utlösa en regeringskris för att förhindra densamma, tycket jag man hade förlorat ör mig sinnet för proportioner. Jag skrev detta på en pråstwblogg. där alla dittills bara skrivit om de samkönade äktenskapens fördrävlighet. En för mig dittills okänd kvinna svarade "Äntligen". 
 
Det går inte att komma ifrån att KD idag är ett totalt slätstruket borgerligtw parti, som fiskar i de grumligaste vatten och tumar på religionsfriheten. So om det bara kommer att ddrabba muslimer och inte - förlängningen - även kristna. Man vågar inte ens "problematisera" abortfrågan, att det handlar om två skyddsvärda individer, den gravida kviinnan och det ofödda barnet, Man får inte ens tala om "graviditetsstödjande åtgärder" utan bara om "graviditetsförebyggane åtgärder". 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0