Galna gumsjukan

Säg ordet "gubbsjuka" och alla förstår att det handlar om äldre män som dras till unga kvinnor. Men finns det inte en kvinnlig variant, "gumsjuka"? Jag har uppmärksammats på några exempel på detta under senare tid. Först har vi den snart 80-åriga kvinnan, som tror att hon är uppvaktad av en arabisk kronprins. Det handlar visserligen inte om Saudiarabien, men om en annan och lika ruskig diktatur på den arabiska halvön. När gamla gummor dras till unga män, ska det gärna vara fascistoida typer...
 
Vad den här kvinnan såg hos mig, kan jag inte förstå, för jag är ju inte ung och vacker och har inget nazistiskt förflutet.Men jag träffade henne för ett par år sedan hon en gemensam bekant och hon försökte uppenbarligen inleda en relation med henne. Hon försökte kartlägga mitt tidigare liv, när hon bodde i S-holm, för att utröna om våra vägar hade korsats. Det kändes ganska pinsamt för mig, när det gick upp för mig att hon var en av mina närmaste grannar i öster, på andra sidan av den stora skogen. Avståndet var över en mil,sådär en och en halv mil,  och trots långa skogspromenader gick jag aldrig så långt.
 
Att måga kvinnor dras till "farliga" män. gärna med extrema åsikter, är ett välkänt faktum. Jämställda svenska män är inget för dem. Jag har sett det glödande hatet på gamla kvinnors bloggar mot Annie Lööf, för att hon inte delar deras förälskelse i de stila, unga herrarna i SD-toppen. Vars mormödrar de kunde ha varit Det sägs ju att SD har ett nazistiskt förflutet, och att de nuvarande topparna gick med i partiet under den tiden, när de var mycket unga och studerade i Lund.. Vad såg de hos partiet då?  
 
Det  är som att leka med elden. Det ger tillvaron extra spänning. Och framkallar samma beskyddarinstinkter hos de gamla kvinnorna, som de hyste för sina söner, när de var unga. Ja, nu börjar väl dessa söner själva närma sig gubbåldern och har ledsnat på överbeskyddande mödrar. Så de söker nya objekt, som behöver renas av deras känslosås.
 
Mig veterligt stödjer inte de här gamla kvinnorna SD politiskt. De har bara förväxlat flyktingar och flyktingmotståndare. Det är de senare som det är synd om. De är missförstädda. Det skulle Lööf och Björklund upptäcka, om de bara vill prata med de farliga unga männen, som nu är på väg in i medelåldern. SD-topparna menar inte vad de säger. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0