Ohly tiger fortfarande om sexköpsanklagelserna

Ja, det handlar förstås om sexköpsanklagelserna mot den moderata ex-ministerns Sven Otto Littorin. Men varför utnyttjar inte Olhly detta i valrörelsen? Är han rädd för att själv bli nästa offer för drevet?

Bloggen kan nu avslöja att det smids planer. En stor kvällstidning (ej Aftonbladet) har kontaktats, enligt vad en anonym källa uppger för bloggen. Det är FRIA MODERATA KVINNLIGA STUDENTFÖRBUNDET som har tänkt finansiera sina studier genom att förföra högt uppsatta vänsterpolitiker, stjäla deras pengar och sedan pressa dem på pengar under hot att avslöja att de har haft sex med vänsterpolitikerna.

Och siktet är naturligtvis inställt på vänsterledaren Lars Ohly.

Anna, 24, som studerar till domare i Högsta domstolen tycker att det är helt okej. "Jag knullar ju runt för fullt ändå, så varför skulle jag inte ta betalt", säger hon till bloggen.

"Jag är ju bra på att få resning", svarar Anna illfundigt när bloggen frågar varför hon är så säker på att bli domare i just HD.

Hon drar fram ett papper. Det är en motion från Vänsterpartiet till kommunfullmäktige i Gökakröka. Vänsterpartiet vill ha undervisning i kondompåsättning på högstadiet i Gökakröka. Man föreslår att en person vid namn Nisse Kondom ska ha praktiska förevisningar för högstadieeleverna. 

"Det är ju inte det utomäktenskapliga sexet, i sig, med en massa olika parterns som Vänsterpartiet är mot", förklarar Anna, som ska börja sin första domstolstjänstgöring i höst. "Utan att man gör det mot betalning. Men jag är ju inte Vänsterpartist. Jag är moderat. Och jag kommer inte att jobba gratis som domare. Varför ska jag ta betalt för det ena men inte för det andra. Och vad tror du att mina kunder helst vill betala för, att bli dömda eller bli avsugna?

När bloggen frågar om det inte är risk för jäv, svarar Anna irriterat: "Skulle det inte vara jäv, om jag knullar gratis? Det är väl då man verkligen kan misstänka jäv, att det är personligt?"

Ännu mer irriterad blir Anna, när bloggen frågar om det är okej att en blivande domare smider planer på utpressning: "I så fall faller Ohly på eget grepp."

Stackars utnyttjade Anna!

Bloggen har förgäves sökt rättspsykiatern Ulf Åsgård, som är känd för att ställa diagnos efter tidningsuppgifter. Senast uttalade han sig i Aftonsnuskan om polischefens sexualdrift. Min fråga till Åsgård är om Lars Ohly har en sådan personlighet, som skulle kunna göra honom till en sexköpare.

I så fall spelar det väl ingen roll om han har gjort det, eller inte. Och att han tiger om sexköpsankagelserna mot den moderate ex-ministern verkar ju misstänkt.

Sedan är förstås frågan vem som är mest lämplig som domare, Helle eller Anna?

Kommentarer
Postat av: tant lila

Vilket trams! Har du ingen som helst koll på verkligheten?

2010-07-12 @ 17:03:51
URL: http://www.metrobloggen.se/lilatankar
Postat av: Lars Flemström

Kära tant lila!

Du brukar ju själv drömma ihop det, som du skriver på din egen blogg. Och dessutom tror jag att alla, som inte själva har ett förflutet som journalist i bagaget, begriper att det som jag skrivit om Ohly är en parodi på just journalisters saklighet, när de slåss om Stora Journalistpriset som årets avslöjare.



Men mer allvarligt talat. Det finns säkert en orsak till att Ohly tiger. Han har bättre koll på verkligheten för förlorarna på allians-politiken allians-partiernas medlemmar. Har någon hört talas om Vänsterpartiets utspel om att bli "Välfärdspartiet"? Nej, jag tänkte väl det. Men det var vad som dränktes i den moraliska indignationen, som dirigeras av bl.a. pastorsadjunkten Helle Klein.



Och menar du verkligen att det inte knullas runt både i studentkorridorerna och på de fackliga och politiska konferenserna?

2010-07-12 @ 17:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0