Alla problem lösta

Det gäller förstås inte den här bloggen, utan den både risade och rosade prästbloggen. En blogg, som jag har skrivit en del om här, konstaterar nu att jag har tagit över prästbloggen och löst alla problem. Jag har blockat fyra peroner och skrivit egna fristående inlägg, enligt sagespersonen. Som själv har skrivit på prästbloggen att hon har slutat bråka med mig. Själv har hon tagit bort en massa inlägg för juli månad från sin egen blogg. Vilket jag tycker är riktigt synd. En del av dem var ju riktigt bra. Jag har börjat med att slå fast att bloggägaren bestämmer över sin egen blogg. Jag bestämmer alltså inte över prästbloggen, men det hindrar mig inte att ge .- som jag uppfattar det - en del goda råd. En av debattförstörarna på prästbloggen beskyller mig för "den groteska uppfattningen att en tidningsägare ej skall ha rätten att slå fast åsiktsspektrumet för sin avisa" Nej, något sådant har jag inte framfört. Däremot att en bloggägare har samma rätt att bestämma över sin blogg som en tidningsägare över sin tidning. Bl.a. att bestämma åsiktsspektrumet. Fint ord. Märkligt att samma person skränar i högan sky om han ska ha tillgång till utrymme på andras bloggar, för annars är det ingen fri och öppen debatt. Nu hoppas jag bara att hon som har slutat bråka med mig, erinrar sig alla ljuva stunder, timmar och dagar som vi har upplevt tillsammans i bästa sämja. Inget går upp mot de minnena, nämligen. .Och visst är det stimulerande med lite olika åsikter. Inom åsiktsspektrumet, men det kan ju vara ganska så brett. Fastän inte hur brett som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0