Bortvald

Så var det. Som äldre orkar man inte med lika många engagemang som förut. Man måste välja bort något. För mig spelar det ingen roll, men jag trodde att det skulle ge mer att behålla engagemanget i en kulturförening än att vara något slags ombud för ett parti, som man är så missnöjd med så att man har gått ur. Hon kunde ha skippat kulturföreningen och varit aktiv fullt ut i partiet. Det är ingen måtta hur hon har försökt bestämma över mig under sju år, att jag absolut inte fått ha några engagemang vid sidan om henne, om det så är att dricka kaffe med gubbarna. Kaffe med tanterna hade varit helt otänkbart. Har det inte varit svartsjuka, har det varit avundsjuka för att jag är "ute och roar mig", när hon sitter ensam hemma och har tråkigt. Men då borde hon väl uppskatta mitt sällskap i stället för att dra igång hemska gräl om när jag skulle åka hem? Hon minns aldrig sin del i de grälen, och inte heller vad hon har skrivit om mig på olika bloggar. Är det konstigt att jag har försökt få stopp på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0