Hemskheter

"Vi har fortfarande problem med statistiken. Vi arbetar på det. Lovar" Så har det stått på bloggen de senaste dagarna, där uppfiften brukar finnas om antal besökare. Häromdan försvann halva inlägget, när jag skulle publicera det. 
 
Här i huset finns ett slags elektroniisk anslagstavla. Man hinner bara läsa hälften, innan den växlar till ett annat budskap. Men detta hann jag läsa: 
 
Restaurangen erbjuder: Fiskgratäng med dej och sillsås-. jag undrar hur dej smakar
 
Och så läser jag att utanförskapet bara blir värre: Är du nykter? Du är inte ensam...
 
Alla vet ju att det är fattigpensionärer, som inte har råd att berusa sig, som åker runt och bränner bilar och kastar sten på poliser. 
 
Och som vanligt skylls våldsbeteendet hos vissa missbrukare på att de är "sjuka": De är farligast när de är nyktra. 
När hörde jag senast en KD-politiker kalla missbruk av alkhol och narkotika för "självmedicinering"?
 
Somliga har gått den långa vägen från helnykterister till lobbyister för legal förskrivning av knark. 
 
En nubbe till dejen botar pensionärerna, så att sköter sig. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0