Ensam hemma. Klimatet får vänta utanför.

Idag skulle jag ha gjort en längre resa. Med tåg, som alltid. Den blev inte av. Det är visst något med klimatet. Jag tycker att det är precis som vanligt. Som det brukar vara vid den här årstiden. Klimatförnekarna är hysteriska. De som inte kan acceptera att klimatet är som det är. Inte så lätt att styra. Har någon tänkt på det? Har man varit  med om gula faran, atomkriget som inte kom, panikrädslan för den civila kärnkraften, sälarna som dog, skogen som dog, Putin och Ryssland som skulle lägga beslag på Gotland, Klimat-Greta som inte fick något nobelpris och värst av allt: att Sörnlands åkrar saknarrösträtt. Hade de haft det, hade de nog röstat för vildsvinsjakt året runt för att få vara ifred. 
 
Undrar vilka nyheter som trängs undan från rutan nu när klimathysterin har blivt en epedemi bland SVT-journalister.  Jordaxelns lutning? Har det plötsligt blivit fred i hela världen? Människan är nog skapad för krig och konfliktär klimatnojan blivit en epedemi bland TV-journalister.er, behöver något att vara rädd för. Sett till vilka som tidigare har fått Nobels fredspris, kan det lika gärna kallas krigsanstiftarpriset. Vad har Gretas pappa (Det är ju han som styr bakom kuliserna) gjort för att få slut på krigen? 
 
Skapar panik för de påhittade hoten, för att dra uppmärksamheten från de verkliga? Vilket är det dolda reklambudskapet? Köp en elbil nu...
 
Själv håller jag på och sparar till nya perstenner. För att stänga klimatet ute till våren, när solgasset vräker på igen. Just nu är klimatet väldigt behgligt. Det förnekar jag inte alls. Jag är en sann klimatvän. Det är de, som klistrar etiketter på andra, som har hamnat i klistret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0