Aborterna och kd:s låtsaskamp mot homäktenskapen

Detta har jag skrivit som kommentar på en annan blogg:

Koppla av kd! Det enda Göran Hägglund i princip sa var "äktenskap har funnits i många hundra år och betyder en man och en kvinna, något som Lars Ohly gensast passade på att ta poäng på, då han påpekade att det i sig inte är ett argument mot förändring."

Detta visar att Göran Hägglund har köpt RFSL:s syn på äktenskapets historia, att det har samband med borgarklassens uppstigande. Denna syn har lagts fram i en obskyr bok, med Svk-prästen Göran Koch-Swahne som medförfattare, vilken aldrig har funnits i bokhandeln och de allmänna bilblioteken, utan har cirkulerat bland en trängre krets "homvänliga" opinionsbildare. Det är samma historieförfalskning som Boswells omvärdering av kyrkans historia.

Ang Claphaminstitutet, tycker jag att - man verkligen vill vara ett opolitiskt "institut" - och inte en livboj för kd, så borde man gräva fram sådant, och förse kristenheten över hela det politiska fältet med argument.

Själv hållere jag koll, men har aldrig fått någon tack för det. Och den meningen vill jag att du inter raderar. Att jag har grävt fram för homorörelsen obekväma fakta, har jag fått utstå mycket obehag för, med resultat att stora delar av kristenheten vänder ryggen. Men har jag inte tipsat om Boswell? Har jag tinte tipsat om Ecce Homo-boken? Och har jag inte nu tipsat om den "forskning" som ligger bakom den även av Göran Hägglund framförda idén att äktenskapet är ett tidsbundet och klassbundet fenomen?

Jag beklagar att Broderskapsrörelsen har gått på det. Men i praktiken gör det u rksisten synpunkt ingen skillnad om man röstar på kd eller v - förutom att aborterna skulle minska med ett par tusen om året med Ohlys ekonomiska politik. Det går inte att komma ifrån att kd stödjer en politik som gör framtiden oförutsebar för stora delar av den s.k. underklassen. Och det leder till fler aborter.

Nu har ju även kd-riskdagskvinna Rosita Runegrund sagt att Sverige måste prioritera fria aborter i andra länder. Detta frikopplar hon från att folk dör i banala sjukdomar i fattiga länder. Att rösta på kd borde jur därmed vara en dödssynd åtminstone för katoliker. Att ett parti säger sig vara emot homoäktenskap kan väl inte väga över att samma parti står bakom ökningen av antal aborter?


Kommentarer
Postat av: Rune Karlsson

Tack för en fin artikel ovan. Tyvärr är det så att Kd kan man inte lita på.

Of topic. Det skulle vara fint om Du sände in ditt inlägg som du hade på Aletheia idag till Världen idag. Det var väldigt klargörande. Tack Lars och krya på Dig.

Med tillönskan om Guds rika välsignelse!

Rune

2008-10-18 @ 22:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0