"It is still safe to come".

Nu är kondomreklamen från Stockholms läns landsting i gång igen.

I sommar delar vi ut 100 000 numrerade kondomer och här på kondom08.nu kan du följa Stockholmarnas egna historier om vart de tar vägen. Bidrar du med din egen story, kan du vinna resecheckar för upp till 3000 kronor. Ha det skönt!

Man kan i varje fall följa vart stockholmarnas landstingspengar tar vägen. Stig Nyman, kd, är biträdande finanslandstingsråd. Detta är berättelsen om kondom 15085. Om kondomen verkligen kom till användning, framgår inte.

Plats: Turkiet
Datum och tid: 14 jul 02:30

Han jobbade på hotellet där jag var tillsammans med mina föräldrar. Vi hade flörtat oskyldigt under några dagar men, efter några drinkar, tog han min hand en natt och sa att vi skulle gå utanför hotellområdet. Mina varningslampor började blinka ganska intensivt i början men sen följde jag med honom. Vi hoppade in i en taxibil och åkte iväg in mot storstan. Efter kanske 15 minuters bilfärd kom vi fram till ett sunkigt hotell. Där bokade vi ett rum för några timmar framöver och hade sex. Det var det hetaste sexet jag någonsin haft! Jag kunde inte sluta le när jag kom hem till mitt hotellrum senare den natten. Det här är ett sommarminne som jag sent kommer att glömma.

Tycker Stig Nyman verkligen att svenska flickor, på semesterresa i Turkiet ska följa en tillfällig bekantskap med en taxi till ett sunkit hotell, som troligen är en förtäckt bordell? Kan man lita på att det slutar så här lyckligt varje gång, bara för att man har med sig en numrerad kondom från Stockholms läns landsting? Menar Nyman att kondomer skyddar mot exempelvis gruppvåldtäkter?  Har berättelsen över huvud taget verklighetsbakgrund? Eller är det rena fantasier från någon som vill vinna resecheckar på 3000 kr? Eller är det landstingets egna tjänstemän som sitter och skriver?

Och menar Israels turistministerium att kondomer skyddar mot raketattacker från de palestinska områdena? Enligt Svenska Dagbladet igår, 24 / 7, satsar Israel på "gayturism", och delar i det syftet ut kondomer med det dubbelbottnade budskapet "It is still safe to come".  Den eventuella verkan som dessa kondomer kan ha, är att de snarare ökar än minskar fanatiska muslimers lust att bombardera Israel med raketer. Och inbillar sig någon att "gayturism" som marknadsförs på detta sätt inte bidrar till att ännu fler homosexuella män smittas med hiv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0