bloggpaus

... ser det ut att bli över julhelgen. Senast i januari är jag tillbaka, om det inte blir något inlägg i mellandagarna. Det blir en jul med fästmön. Förstår om mina ärade läsare undrar. Men jag brukar tänka att detta är århundradets mest osannolika kärlekssaga, Vågar man tro att det är på riktigt? Man läser entusiastiska reportage om den helt problemfria kärleken på äldre dar. Men såvitt jag förstår så handlar det då om par, som nyligen blivit änka och änkling, som som går raka vägen från det ena äktenskapet till det andra, utan att först ha fastnat i något singelliv.
Vad vet man om en kärlek som aldrig sätts på prov, som aldrig behövt övervinna några svårigheter relationen? Att hålla ihop mot alla odds är väl större?

God jul och glöm inte att Världens Frälsare är född. Och grubbla inte ihjäl dig på vilka handlingar som är synder respektive icke-synder, för våra synder är ju oss ändå förlåtna! Det glada budskapet, evangelium, ska vi inte göra till något dystert budskap!

Kommentarer
Postat av: Robin

Hehe, ni borde få nobels fredspris eller liknande.Vill passa på att tacka för många kloka och intressanta inlägg du gjort under året.



Mvh Robin

2010-12-20 @ 20:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0