Gamla älskade barn

Vad drömde din mamma om när du blev till?


Så står det i en sång, i albumet Med ögon känsliga för grönt av Barbro Hörberg, som så tragiskt gick bort 1976. Hon föddes 1932. Denna sång har berört mig djupt. Det är en sång som rymmer så mycket ömhet och kärlek. Det är en sång som har berört mig mycket starkt. Det är en sång som handlar om att små pojkar blir gamla män. Gamla män som ingen älskar längre. Gamla män med frusna tårar.

Idag har barnaögon strålat, läste jag nyss. Hur länge till?



Kommentarer
Postat av: Magnus R

Hej Lars,



Jag minns den också, mycket tydligt. Hörbergs låtar var geniala. Hon ska inte glömmas bort.



Tack även för dina välskrivna inlägg på Bengts blogg. Det är inte så många som har grepp om vad det innebär att driva småföretag. Det kanske är på väg att vända lite grann, vem vet?

2011-10-04 @ 14:14:10
Postat av: Anonym

För att bli älskad måste man själv kunna älska - med allt vad det innebär.

2011-10-06 @ 10:28:29
Postat av: Mobbad

Det handlar tydligen om utsortering...

2011-10-06 @ 13:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0