Beg-bilköpare är väl inte värre miljöbusar än bilbytarna?

Jag har konstaterat i ett tidigare inlägg att miljö- och klimatalarmismen används som murbräcka mot solidariteten. För några år sedan var nya s.k. miljöbilar skattebefriade under de första åren. De, som finansierade bilbytena genom att köpa miljöbilsägarnas gamla bilar fick ingen skattebefrielse. Fattigfolket utpekas som miljöbusar och straffas för att någon förmögen person i ett tidigare skede har köpt en vanlig bil, som hamnat på begagnat marknaden.

Idag gjorde jag ett återbesök hos ögonmottagningen efter operationen i måndags i förra veckan. Jag ser kristallklart, men ögontrycket är fortfarande lite högt. När vi kommit till parkeringsplatsen (jag körde inte) och skulle lägga pengar i automaten upptäckte vi att landstinget diskriminerar fattiga patienter. "Miljöbilar parkeras gratis" stod det på ett anslag.

Det är väl någon miljöpartist som är köpt av bilhandeln som har motionerat om detta till landstingsfullmäktige, tänkte jag. De s.k. miljöbilarna tar väl upp lika stor plats som andra bilar?

Läste på nätet att avgångna näringsministern Maud Olofsson har föreslagit att s.k. miljöbilar åter skattebefrias. Läste också att miljöbilar skulle befrias från trängselavgifter i Stockholm. Samt gratis parkering.

När de bränsleslukande och avgasspsyende monster som idag kallas miljöbilar kommer ut på begagnatmarknaden om några år och köps av fattigfolket, kommer de inte längre att kallas miljöbilar.

Det minsta man kunde begära för att dessa rika miljöbilsägare ska komma i åtnjutande av sina privilegier vore ett krav på att deras gamla bilar ska skrotas. De skulle därmed göra en förlust på rejält mer än 100.000 kronor varje gång de byter bil.

Den svenska miljörörelsen är ett kommersiellt geschäft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0