Kommentarer

Eftersom kommentarerna är väldigt få i förhållande till antalet besökar till min blogg, undrar jag förstås vad det beror på.

Huvudsyftet med denna blogg är att föra fram mina åsikter i de ämnen som tas upp.  Det är alltså inte en allmän diskussionsblogg, eller ett forum för andra att föra ut sina åsikter. Några få gånger har jag fått kommentar med en mycket omfattande argumentation för att jag har fel. Dessa kommentarer har jag publicerat. När jag i en egen kommentar till en sådan kommentar har vidhållit min tidigare åsikt, har samma person återkommit med en ännu längre kommentar och ibland påstridiga krav att jag ska erkänna att han (det har alltid varit en han) har rätt. Eftersom jag ansett att båda åsikterna redan är utförligt redovisade, har jag inte publicerat dessa ytterligare kommentarer.

Ännu mera sällsynta är direkta personagrepp mot mig på min egen blogg, men sådana har förekommit. De har jag inte publicerat. Det kan vara kommentarer som har tillkommit i den första ilskan. Jag har emellertid publicerat andra kommentarer från den personen, och kommer att göra det framledes också. Det är alltså fel när samma person skrivit på sin blogg (och även andras) att jag inte publicerar kommentarer.

Det hör också till saken att samma person flera gånger har avstått från att lägga ut krtiska kommentarer från mig på sin blogg. Men detta har dock inte varit systematiskt.

Kommentarer, som jag har fått tidigare har ibland innehållit mycket intressanta faktauppgifter, som har kompletterat och stött det jag skrivit. Sådana kommentarer är alltid värdefulla.

Om någon påstår att jag har fel i sak, och detta vid kontroll visar sig vara riktigt, publicerar jag givetvis den kommentaren. Om det inte går att verifiera att jag haft fel i sak, avgör jag från fall till fall om jag ska publicera kommentaren, eller inte.

Under den tid som jag haft bloggen har ungefär 3 / 4 -delar av alla kommentarer publicerats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0