Fästmön,

som har bytt parti från fp till kd, avverkar gamla älskare på sin blogg. Det två första hon hade, är redan döda. Undrar när hon ska komma till den sista, och upptäcka att han också är död. Jag kan lova att det kommer inte att ske. Jag är av ett segt släkte.

Hon skriver inlägg på sin blogg, som hon sedan tar bort, när de är lästa. I ett borttaget inlägg anklagade hon mig för att hon redan är körd i kd. Detta sedan jag kallat kd-ledaren Göran Hägglund för cynisk maktspelare. Hon har skickat en kommentar hit, där hon tar avstånd från mig och har därefter klagat på sin egen blogg på att jag inte har publicerat den.

Men hallå där, om hon riskerar att bli "körd" i kd på grund av vad jag skriver, så ska hon väl inte begära att få sitt namn publicerat, så att hennes nya partikamrater (om de läser min blogg) kan koppla ihop henne med mig? Dessutom har hon fått om bakfoten att jag skulle vara emot hennes kd-medlemskap. Hon blandar ihop mig med en annan man i hennes omgivning. Det har hon gjort hela tiden som vi har varit tillsammans. 

Vi firade 2-årsjubileum av vår första kontakt den 26 februari. Det var hur romantiskt som helst. Jag kände verkligen att det kommer att bli fler jubileer. Men redan på morgonen den 27:e var kriget igång igen, och jag fick veta vilken dålig människa jag är. 

Eller någon annan, som hon förväxlade med mig. Och nu är det kvinnodagen den 8 mars, dagen då alla förtryckta är kvinnor och förtryckarna är män. 

Vilket har varit ledmotivet på hennes blogg under de senaste två åren. Men tänk om det inte är så enkelt? 

 Bedrövad tog jag bort inlägget om 2-årsjubiléet, som jag skrivt på min blogg de 26:e. Men har lagt tillbaka det igen, som jag lovat. Jag förstår inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0