Bloggvendetta

Jag har under den gångna dagen blivit utsatt för så mycket förtal på ett par bloggar, från samma person, så att jag måste dementera. Allt är inte sant, Tro inte det. Jag har förstått att folk undrar. Trots att jag inte har skrivit något på min blogg under flera dagar, har jag haft många besökare idag, särskilt för att vara en lördag. Jag dementerar alltså, men avstår från alla detaljer, för att inte förvärra saken ytterligare.
 
Roligare än så här kan man verkligen ha det. Skriva om angelägna ämnen, den s.k. romregistreringen exempelvis. Visst tycker jag att det har varit en delvis osaklig kampanj mot polisen, som har fått ta mycket tid från det brottsförebyggande arbetet till att hålla presskonferenser, diskutera sina egna arbetsmetoder och försvara sig mot bitvis de mest absurda anklagelser. Samtidigt finns förstås känslan av dåliga rutiner, som borde ses över.
 
Men det är likväl inte polisen som har tagit mest stryk av mediadrevet. Utan det är alla hederliga romer, som på nytt fallit offer för talesättet "Ingen rök utan eld". Drevmakaren själv, en journalist på DN, har ju hävdat med emfas att polisen bara får föra register över dömda brottslingar. Inte ens över skäligen misstänkta och definitivt inte över personer som inte ens är misstänkta.
 
Således har DN givit näring åt missuppfattningen att alla registrerade romer på något sätt är potentiella brottslingar enligt polisens mening.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0