Lyssnar Putin - men inte Obama - på våra mobilsamtal?

 
 Putin lyssnar på dig och mig! Eller är det Obama... 
 
Sedan några år får jag mejl med militärhistoriska nyheter. Under senare tid har det bliv mer nyheter än historia. Så gör man reklam för en artikel om den senaste utvecklingen inom rysk signalspaning mot bl.a. Sverige under den fantasieggande rubriken "Putin kan höra dina telefonsamtal". Den ryske presidenten personligen, alltså. Med tanke på den amerikanska avlyssningsskandalen är väl frågan också på sin plats, om inte även den amerikanske presidenten fördriver lediga stunder med att lyssna på mina samtal med fästmön. Spännande värre, kan jag lova. Det kan nog få Obama att glömma motgångar i den amerikanska kongressen, upploppen i amerikanska städer och de allt värre hoten mot världsfreden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0