Borttaget inlägg

Tydligen finns det någon som läser min blogg flera gånger om dygnet. Denna person har nämligen uppmärksammat att ett inlägg, som jag skrev sent i går kväll var borttaget i morse. I det borttagna inlägget kritiserade jag oskicket att föra privata gräl inför offentligheten, som gamla tiders skampålar. Det borttagna inlägget har nu föranlett personen ifråga att fortsätta grälet på sin egen blogg. Hon misskrediterar inte bara mig, utan även sig själv. Till att hålla vid liv nidbilden av grälsjuka kvinns. Jag tog bort inlägget eftersom jag inte ville bidra med bränsle till det eviga grälet.
 
Jag måste dock dementera ännu en grov överdrift, nämligen att hon inte har fått åka dit hon ville. Det handlade endast om valet av parkeringsruta på samma parkeringsplats. Det är ändå kränkande för en f.d. yrkeschaufför, som har kört betydligt större fordon, att ständigt få höra att han inte får parkera på en tom parkeringsruta, om det står en bil på parkeringsrutan intill. När passageraren gallskriker, är det dessutom risk att man blir så distraherad, så att man för ett ögonblick glömmer den andra bilen och faktiskt kör på den. Även dottern med sitt då nytagna körkort har sagt till om den saken, när hon körde. Det handlar om självbehärskningens konst, som sannerligen skulle behövas även vid datorn. Man behöver inte spontant häva ur sig allting om andra. Förutom att det är onödigt, blir det lätt vinklat och felaktigt. Läsare kan i vart fall få en felaktigt uppfattning, som detta att hon inte har fått åka dit hon velat. Man kan ju tro att hon har varit fånge i sin egen bil, och blivt körd till helt andra platser.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0