Är det här riktigt klokt, egentligen?

Idag har det varit pensionsdag, så jag har haft fullt upp i olika matbutiker. Riktigt otäckt var det på eftermiddagen, när jag upptäckte att jag glömt min promenadkäpp hemma. Jag fick stödja mig på "dramaten", men var nära att bli nedcyklad två gånger. De cyklar på trottoarerna.
 
Jag har tydligen blivit polisanmäld, dels för mitt "totalt osakliga" blogginlägg om f.d. ärkebiskopen dels för julkortet till den lille gossen. (Han har ju inte ens fyllt halvsekel.) "Det är möjligt att du är senil", skriver hon i ett mejl, och skriver att hon känner igen det från tiden när en närstående till henne började bli senil, "utan fabuerade lite som hon trodde att det var." Men lägg då märke till att det var i hennes släkt, och inte i min. I min släkt har ingen annan än min mor drabbats av detta, och diagnosen (alzheimer) var osäker, eftersom det var i sviterna efter en trafikolycka. Som om någon har det i släkten ärftligt kan det diskuteras vem.
 
Men hur som helst. Ska två gamlingar börja polisanmäla varandra för att man misstänker varandra för att vara senila och inte minns sammahangen. Nej, jag har inte polisanmält henne, men har sparat ner hennes blogginlägg om mig på min dator. Ifall det skulle behövas.Det är ju inte riktigt klokt, egentligen. Alla måste ju tycka att vi är ett gulligt gammalt par.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0