Rollatorn får vänta

För lite mer än fjorton dagar sedan postade jag ett riktigt fint kort med blomstermotiv till någon som jag alltjämt håller kär. Jag hade lite bråttom och glömde min promenadkäpp. Vilket jag upptäckte väl framme vid brevlådan. Jag skulle fortsätta till en lågprisbutik någon kilometer bort, och bestämde mig för att stödja mig på dramatenvagnen. Det gick bra. Några dagar senare blev jag sängliggande i influensan (tror jag, det var). I veckan som gick var jag ute igen på en kort promenad. Trots att jag hade min promenadkäpp med mig, hade jag så svårt att hålla balansen, så jag trodde att jag måste skaffa rollator. Jag tänkte på den som hade stått i källaren, utan ägare. Jag ville inte "ärva" sådant och hade ställt ut den för att bostadsbolaget skulle frakta bort den. Vilket de har gjort. Men jag har blivit bättre nu, och behöver ingen rollator.
 
Det är i början av mars, och det brukar vara vinter den här årstiden. Det är bara grått och trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0