Hysterikorna på prästbloggen

Antony har buntat ihop de två "kärringar" som är mest motvalls på prästbloggen. Det var ínte snyggt gjort. Det är ändå skillnad på dem, bland annat vad gäller intellektuell redlighet. (h)EX:an har koierat och lagt ut Antonys inlägg på sin blogg. Men det är svårt att dra någon annat slutsats än att Antony har rätt om två hysterikor, som (h)EX:an ger sig på mig. Själv är hon som vanligt ingen orsak till någonting.Jag hade skickat ett julkort med sedvanlig God Jul-hälsning till hennes son. Det var allt, men i hennes fantasi var det mycket mer. Jag dementerar. Fortsätter hon på det här sättet, med grova överdrifter o.s.v. ska jag kanske skriva om den verkliga orsaken till hennes missnöje. Med mig.
 
Hon hade gjort ner en artikel i tidningen Dagens X  på den där prästbloggen. Jag läste artikeln och fann att den hade brister källkritiskt. Jag anade att hon vet mer om saken, som det handlar om. Så jag mejlade och frågade. Hon ringde upp och berättade, och bad mig lova att inte avslöja vad jag fått höra. Jag lovade. Så långt frid och fröjd. Men sedan kom jag på att en hund är begravd, som man säger. I mediavärlden hade man kallat det "ett uppslag"., altså något som borde kollas upp av någon s.k. grävande journalist. Så jag mejlade henne om detta.
 
Men se det tog "hus i helvete" för det hade hon inte hört från någon annan än mig. Att någon har brutit mot en oskriven regel, står helt klart. Men kanske också mot en skriven regel, som ingen (annan) känt till? Jag har försökt förklara detta för henne. Förgäves. Det är som om hon inte kan ta in någon ny information, utan blir oerhört stressad, jag renta hysterisk. Det är alltså det gamla vanliga mellan oss, att det ständigt ska vara en strid. Jag börjar misstänka att hon lider av akademisk högfärd. Att en "obildad" människa som jag skulle begripa något ser hon som en oerhörd kränkning. "Magistern'" vet alltid bäst. Det som "magistern" inte redan vet, kan inte vara sant.
 
Eftersom jag ändå har lovat att inte avslöja det som hon har berättat för mig, ska jag inte göra det. Så därför får det bli så här kryptiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0