Glädjelöst

Nu har Mrs gått igång igen på sin blogg. Anledningen tycks vara ett mejl, som jag hade skrivit under natten, sedan jag vaknat efter en mardröm. Det var något om Mrs och Pride och någon homofob som hade stött henne, vilket jag fått skulden för. I mejlet hade jag skrivit "Du är inte till någon glädje", vilket tydligen kom som en total överraskning för henne. Men det var en kommentar till ett mejl, som jag fått från henne tidigare under dagen: 
 
"Det är kanske bäst att din läkare inte ens vet vem du är. Det är väl inte så bra att felmedicinera sina patienter som hon verkar göra med dig! Du sover ju hela tiden! Så ska väl inte mediciner fungera.
Är hon färdig läkare eller är det en AT-läkare som praktiserar? Sådana kan man råka på ibland. Man får se upp i offentlig vård! Man vet aldrig vilka man möter där. Eller när de driver läkemedelsföretagens intressen. Det är svårt att hitta kompetenta läkare till vårdcentraler."
 
Men det mejlet var ändå ovanligt snällt. Det brukar vara grova förolämpningar, och sådana blir jag inte glad över. Det är precis som om hon inte kommer ihåg vad hon skriver. Men det är ju bara att titta på "skickade mejl". Är det konstigt att jag blir trött?
 
Jag är väldigt trött på att hon ständigt låtsas vara en "fin dam", som vet hur man uppför sig. Varför gör hon inte det, om hon vet? Och varför tar hon kontakt, om hon inte vill ha kontakt? Det är något motsägelsefullt över hennes uppförande mot mig. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0