Förfärliga anklagelser

Jag och fästmön skulle alltså ha gått på fest tillsammans med kulturprofilen och hans fru, akademiledamoten, fastän jag hade tagit fel på datum. Och dessutom hade jag "ljugit" om varför jag inte fick följa med. 
 
"Visst, det är sant att han inte fick gå med, men det beror inte på något han har skrivit om Karolinska institutet, utan på att han inte ens kunde vara med på en enkelt födelsedagsbjudning utan att göra ner mina gäster efteråt på sin blogg. Sådana obildade personer tar jag inte med i salongerna!"
 
Tänk bara vad jag hade kunnat skriva om herr kulturprofilen, och hur det går till på Svenska Akademiens tillställningar, om jag fått se det med egna ögon. Men inte har jag gjort ner alla gästerna på en privat bjudning. Jag tycker bara inte att det passar sig att en av de kvinnliga gästerna försöker enlevera värdinnans man. Jag gjorde mitt bästa för att på ett hövligt sätt signalera att jag tyckte att konversationen börjae bli alltför intim- Och det skrev jag om. Men det är kanske så det går till i de fina salongerna. Vad som framkommit i media. har herr kulturprofien inte dragit sig för att enlevera gästernas fruar och döttrar och bjuda dem på flygresor till Akademiens lägenhet i Paris, där han har haft avancerat sex med dem.
 
Fästmön får det att framstå som om jag har gått ut med förfärliga anklagelser mot henne. Men mig veterligt brukar inte hon heller springa på Akademiens fester, och har alltså själv varit ovetande om hur det går till där, tills herr kulturprofilens förehavanden avslöjades i media. Synd är det i alla fall, att det inte blev något, för så nära de fina salongerna har jag aldrig tidigare varit.
 
Finns ingen humor i de litterära sällskapen???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0