Jag förstår inte heller

Men när det var ett ständigt tjat om jag ska åka tidigare än vad vi senast har kommit överens om, så kände jag mig inte önskad. Ännu mer förvirrat blev det eftersom den senaste överenskommelsen hade gjort efter en massa tjat om att jag borde stanna längre än vad som sagts från början. När mitt förslag att skjuta upp grälet till efter besöket, som redan var på väg, helt nonchalerades och jag inte såg något slut på grälet innan de skulle komma, måste jag bestämma mig snabbt. Och det var dessutom lördag.
 
Skulle det fortsätta så här ända till måndag morgon? Och man vet ju inte vad kvinnor kan ta sig till för att ömka sig själva och få mannen att framstå som klandervärd. Nog för att det har hänt förut att jag har stannat tills det har gått över. Eller tagit en promenad tills det gått över. Vid de tillfällena har jag knappt hunnit utanför dörren, innan hon har ringt och krävt att jag skulle komma tillbaka. Efter högst en timme. Den här gången ringde hon inte, vilket jag givetvis tog som en bekräftelse på att hon inte ville att jag skulle komma tillbaka.
 
Jag kollade att tåget inte var försenat och väntade till tio minuter före avgångstid innan jag köpte billjett i biljettautomaten. Sedan dröjde det ytterligare ett par timmar innan jag köpte den dyra´biljetten för den längsta delsträckan. Det var egentligen efter det biljettköpet som det var för sent att återvända. Vad ska jag tro, n
är jag nu läser att relationen borde ha tagit slut för länge sedan. . 
 
Två saker är säkra. Det ena är att jag inte har inte avslutat något. Det andra är att man får stå sitt kast, om andra gör vad de har blivit tillsagda att göra. Visserligen blev det två dagar tidigare. Men budskapet var tydligt. Jag kände mig väldigt oönskad just då, och förstod inte alls vitsen med att hålla masken. Och jag såg ingen möjlighet att göra det, när hon drog igång ett nytt gräl bara en dryg timme innan de skulle komma. 
 
Och sedan säger jag som förut, att ska man leva för varandra, så ska det vara ömsesidigt. När man inte längre orkar med allting som man vill göra. "Lägg dig inte i mitt liv." Nehej. Men säger man så får man stå sitt kast, om man får som man vill. ..Det där med att åldras tillsammans. Inte. 
 
Läs även min politiska blogg: motdrevet.blogg.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0