Man ska leva för varandra

Om du undrar varför jag har skrivit de två senaste inläggen på min personliga blogg, och inte på min politiska blogg, så är svaret att detta är mitt liv, men erfarenhet. Utan rättigheter kan man inte uppfylla sina plikter. Har man ingen inkomst, kan man inte betala skatt. En polis,som griper någon, har väl befogenhet (= rätt )att göra det? 
 
Från otaliga dansbanor minns jag en schlager, som heter Man ska leva för varandra. Den spelas praktiskt taget varje gång vi har musik på torsdagsträffarna för pensionäer. Den lanserades under slutet av 1960-talet av Trio med Bumba. Den handlar på sätt och vis också om rätt och plikt. Rätten att älska. och bli älskad. Plikten att ge varandra tid. 
 

Man ska leva för varandra

och ta vara på den tid man har.

Man ska leva för varandra

för en gång finns bara minnen kvar.

 

Kan man bygga en relation på att ha så många andra engagemang, så att man inte har tid med varandra? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0