KD-puckon

I mitt inlägg "Kan det vara demens?" gav jag inget definitivt svar på frågan vem av oss som är dement, om nu någon av oss skulle vara det. Bäst så. Men jag vidhåller att det är hon som har förstört relationen genom att gång på gång på gång hänga ut mig på sin blogg till allmän bespottelse. Men av det minns hon ingenting. När jag har skickat mejl och vädjat till henne att upphöra med detta., så har hon publicerat mejlen och beskyllt mig för att vilja begränsa yttranefriheten, som om det hade gälltförsök av statsmakten att censuera av media.
 
5 juli skrev hon på sin blogg:  Samma sak är det i relationer mellan oss människor. Den planerade midsommaren här blev inställd efter det att jag hade skällt ut exet för saker han hade skrivit på sin blogg, skrev han, och det ser ut som om han därefter inte ville komma. Nu var det inte riktigt så, utan han fick helt enkelt inte komma hit.
 
Så nu vill hon visa sig kavat, och basunerar ut inför hela bloggvärden att det minsann var hon, som ställde in resan. Att hon alltid har kontroll över allting som sker.
 
Den 15 juni skrev jag ett under rubruk Jämställdhet eller omvänd könsmaktordning:Jag har återigen blivit utskälld på en annan blogg för min kritik av KD:s förhållande till religionsfriheten. Detta trots att jag på ingen sätt har kriitiserat bloggägarinnens engagemang i nämnda parti. Att jag kan ha ett eget - och berättigat intresse - av KD, efter att ha givit tio år av mitt liv till nämna parti som medlem betyder ingenting? Den omvända könsmaktordningen kräver att mannen rättar sig efter kvinnan."
 
Denna utskällning föranleddes av att jag tidigare samma månad hade kallat ledande kristdemokrater för puckon. Trots ett hyfsat bra partiprogram och en bra partiledare ligger KD under riksdagsspärren och äventyrar därmed hela alliansen Visserligen vill jag inte ha en ny alliansregering, men jag vill ha ordning och reda i rikspolitiken. Om alliansen hamnar i opposition ska det vara en seriös opposition och inte en lekstuga för Sara Skyttedal. En seriös opposition ska alltid vara beredd att bilda regering - ifall sittande regering skulle avgå. Men hålla på och kräva statsministerns avgång, utan att ha ett eget regeringsalternativ är bara barnsligt. 
 
Och de kristna väljarna har inte visat någon uppskattning för KDU-ordföranden Skyttedels oförmåga att sitta still i båte. För Skyttedal handlar det tydligen bara om att vara mest emot inte om att vara för något. Man kan inte regera ett land genom att vara mot allting.
 
Jag vet inte om muslimska väljare öht röstar på Kd. Sedan partiledaren Ebba Bush-Thor och EU-parlmentarikerna Lars Adaktusson - som i mina ögon är ett av partiets puckon . gått ut i en debattartikel och hängt på den islamofoba vågen, torde inga muslimer rösta på partiet. Det hela var ju dessutom ett pånäng på Ann Heberlein, som kandiderar frör Moderaterna. Men Heberlein har köpt militanta ateisters definition av religionsfrihet, att det skulle vara detsamma som frihet från religion. Och då handlar det inte bara om muslimers religionsfrihet, utan alla troendes rätt att utöva sin religion.
 
De borde i stället ha gjort klart att KD är ett kristdemokratiskt parti och inte en kristen kyrka. Gamle partilearen Alf Svensson underströk ständigt detta - och tog partiet till ett valresultat på hala 11,8 % i riksdagsvalet 1998. En röst på KD borde ju vara en röst på religionsfriheten, och inte en röst på någon speciell religiös inriktning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0