Konstigheter om konstigheter

Mitt första inlägg om Adaktusson-affären var planerat flera dagar innan det blev färdigskrivet och publicerat. Med blogg.se, som är mitt bloggverktyg, kan man spara utkast och ofullbordade inlägg hur länge som helst före publecering. När jag slutligen publicerade nämnda inlägg hade någon annan hunnit före med ett inlägg med motssatta åsikt på sin blogg. När vederbörande sedan har sett mitt inlägg, har hon uppfattat det som en tillrättavisning av henne och att jag alltid vill göra gällande att jag har rätt och alla andra fel. Hon utgick då från att alla kristdemokrater stödde hennes kritik mot Ebba Busch-Thor. För det hade hon läst på sociala medier. 
 
Hon har nu senast skrivit att kritik ska framföras internt först och genom media sedan, och att EBT har gjort tvärtom. Men vad som eventuellt har förekommit mellan EBT och Adaktusson vet vi utomtående inte mycket om. Förutom att A själv har sagt att han föreslagit EBT att de två tillsammans skulle försvara hans agerande i EU-parlamentet, mem att hon avböjt. Mig veterligt har EBT inte gått till media med sin kritik mot A förrän media genom andra kanaler fått vetskap om att valberedningen inte har nominerat A till omval som andre vice partiordförande. Därmed faller anklagelsen mot EBT för illojalitet till marken, som jag ser det. 
 
Vederbörande skriver vidare att jag fantisserar, men att jag har rätt att göra det, samt att jag har förväxlat orsak och verkan. Jag kontrar med att det kan man också ha olika åsikter om. Alla behöver inte tycka som jag. 
 
Tillägg: Fick idag under förmiddagen ett mejl från vederbörande med uppmaning att jag ska sluta ljuga och förvränga vad vederbörande har sagt och tyckt. Jag försäkrar mina bloggläsare att jag verkligen försöker återge allting korrekt. Men vi har tydligen olika åsikter om hur väl jag har lyckats med det. Vederbörande skriver också att hen själv kan föra fram vad hen tycker. Javisst. Jag har inte stängt av kommentarsfunktionen. Så det är bara att skriva och skicka kommentarer, om något behöver klarläggas. Jag publierar dock inte privata mejl utan tillstånd från avsändaren. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0