Sista året - sett från båda sidor.

Förra fästmön har på sin blogg kommenterat förra inlägget på min blogg. som hon råkat läsa lisom av en slump.Som väntat avfärdar hon det som jag skrivit som förvirrat och konstigt. Ändå är hon ganska återhållsam. Men jag förstår inte hur hon kan tycka att min långa förklaring att jag inte är statsminister - och därmed helt ointressant för såväl SÄPO som föt media - kan vara oriktig. Är jag trots allt statsminister, utan att själv vet om det? 
 
Jo, nog har det märks under dessa tio år att hon gått på journalistskola. Men jag är ändå ingen kändis, vars privatliv intresserar Hänt i veckans läsare. Men jag är tydligen intressant för läsarna av hennes egen blogg. För varje gång hon har skrivit något om mig, blir det en markant ökning av antal läsare av min blogg, t.o.m från andra länder.Så även denna gång. Är det en tillgång i hennes kretsar att ha en knepig relation? Men den år slut sedan början av mars.
 
Nu verkar hon äntligen fatta vad som hände. Hon verkar tro att det är en prestigesak för mig vem som gjorde slut- Snarare är det en prestigesak för henne, att visa sin läsare att hon har kontroll. Nu skriver hon att hon har gjort slut flera gånger, vilket jag inte alls förnekar. Under våra tio år har hon gjort slut och startat om igen minst tvåhundra gånger. Jag har bara gjort slut en enda gång.
 
Och jag har naturligtvis inte gjort något försök att starta om med förra fästmön, vilket hon verkar tro.Jag ville bara att vi ska skiljas som vänner och minnas allting som varit bra.Det senaste grälet började med att hon skrev på sin blogg att hon saknar en god vän, som dog för tre år sedan, varefter jag mejlade att jag också saknar honom. Och att jag saknar henne också. Det senare var en ren artighet och inte menat som en invit.
 
Men det är klart att det hade varit svårt att skiljas från förra fästmön, om jag inte hade hittat en ny kvinna så fort. Men det var faktiskt ovisst in i det sista om det skulle bli något mellan mig och den nya kvinnan. Senast jag såg henne innan vi stämde träff för ett första möte, hade jag sett henne i den butik. som vi båda brukar handla i, tillsammans med en annan man. Som såg ut att vara i hennes ålder.
 
Hon ser ung ut för sin ålder, varför jag inte anade att han är hennes son. Det var första gången jag såg henne tillsammans med en man, varför jag såg mig tvungen att lämna förra fästmön utan möjlighet att inleda en ny relation. Men det löste sig till det bästa, åtminstone för mig.Jag hade då inte träffat förra fästmön under över ett år.Under det året hade hon givit ganska så motstridiga signaler om vad hon ville.
 
Förra fästmön är en mycket duktig kvinna, på många sätt, inte minst i föreningslivet.där hon visat en fenomenal förmåga att bringa ordning i kaos. Detta som kontrast mot privatlivet, där hennes rädsla för att göra fel, inte minst för att välja fel, för att ha valt fel, har varit jobbig för oss båda .Plus detta att hon har behandlat mig som om jag vore en offentlig person, som styr landets öden och vars eventuella felsteg i privatlivet är av allmänt intresse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0